De rode draad doorheen onze geschiedenis van meer dan 25 jaar is onze innovatie op het gebied van diensten en oplossingen ten voordele van onze klanten. We delen enkele hoogtepunten van onze reis.
Nog vóór de oprichting van Conac ontwikkelden de toekomstige oprichters verschillende actuariële tools om prognoses en boekhoudkundige berekeningen te ondersteunen, specifiek gericht op de Belgische markt voor pensioenfondsen en de lokale boekhoudnormen (GAAP).
Yvo Vermeylen richt Conac op vanuit de idee dat er kansen liggen in gerichte actuariële dienstverlening voor Belgische klanten.
Conac combineert zijn sterktes in de Belgische markt met het toenmalige Woodrow-Milliman om de Belgische expert te worden binnen een wereldwijd netwerk van onafhankelijke actuarissen en pensioendienstverleners van topniveau. Vandaag de dag staat de groep bekend als het Abelica Global Network.
Conac introduceert administratieve en boekhoudingstools om te voldoen aan de wensen van klanten.
Onder Conac klanten bevinden zich meer dan tien multinationals die op onze actuariële diensten rekenen voor 75.000 deelnemers.
Conac moderniseert zijn administratieve en boekhoudkundige tools om zich aan te passen aan de opkomst van Windows in administratieve omgevingen. PMi, het pensioenbeheersysteem, wordt gelanceerd via het internet – een belangrijke stap vooruit.
Conac voegt outsourcing toe aan zijn administratieve en boekhoudingstools.
Conac begint grote Amerikaanse bedrijven en multinationals uit de Fortune 50 aan te trekken.
Conaccount wordt officieel erkend door het BIBF-IPCF, het Belgische Beroepsinstituut van Erkende Boekhouders en Fiscalisten. Dat gebeurt op 29 maart 2007 en Conac krijgt het aansluitingsnummer 70.245.679 toegekend. Alles gebeurt in overeenstemming met het Koninklijk Besluit van 15 februari 2005 over de uitvoering van het beroep van erkende boekhouders/fiscalisten in het kader van een rechtspersoon.
Vanwege de groei van ons klantenbestand in de VS, de toenemende vraag aan corporate governance en de prudentiële verwachtingen van de FSMA besliste Conac in 2008 om de erkenning voor het ISAE 3402-certificaat (voorheen SAS 70) aan te vragen op een brede basis, inclusief boekhouding, administratie, actuariële berekeningen en andere business- en IT-processen. Deze certificering wordt ook wel SOC 1 (Service Organisational Control) genoemd. Sinds 2011 is onze ISAE 3402 type 2-certificering telkens jaarlijks hernieuwd.
Conac richt een multi-inrichterspensioenfonds op met de naam ‘Pension & Co’. Deze oplossing behoudt de voordelen van een pensioenfonds (flexibiliteit, transparantie, keuzevrijheid in het beleggingsbeleid, volledige toewijzing van de beleggingsrendementen), terwijl de algemene kosten aanzienlijk worden verlaagd.
Conac ontwikkelt de ‘Governance Manager’-software, een tool voor documentbeheer voor bestuurders en andere stakeholders binnen pensioenfondsen.
Vanaf 2011 installeert Conac geautomatiseerde rapportering aan Sigedis (DB2P) en blijft het continu zijn rapporteringstools uitbreiden met nieuwe verbeteringen, zoals opgelegd door Sigedis.
Conac stoomt zijn software ook klaar voor SEPA.
De Benefits online-applicatie wordt grondig herzien. Deze tool biedt deelnemers van een pensioenfonds de gelegenheid om:
Conac wordt GDPR-compliant en vraagt het ISAE 3000/SOC2-certificaat aan.
Conac werd overgenomen door AG Insurance waarbij Conac blijft opereren als onafhankelijke entiteit. Hierdoor combineer Conac de dynamiek van een KMO met de ondersteuning van AG als kenniscentrum.
Conac bestaat 35 jaar en staat er meer dan ooit.
Conac blijft onafhankelijk en Belgisch, en heeft de ambitie om op haar terrein: dienstverlening in aanvullende pensioenen (tweede pijler) een koploper te zijn.
Site by Dropsolid